Izvēlne

Aptauja

Kur Jūs ikdienā iegūstat informāciju par zinātni
Iegādājos “Ilustrēto zinātni”, “Nacionālā Ģeogrāfija” vai tiem līdzīgus žurnālus
11
Meklēju man interesējošo informāciju par zinātni interneta avotos
19
Skatos ar zinātni saistītus raidījumus televīzijā
4
Klausos “Zināmais nezināmajā” un citus radio raidījumus Latvijas Radio
3
Apmeklēju zinātnes centrus Latvijā vai ārpus Latvijas
2
Palīdzu saviem bērniem izstrādāt skolēnu zinātniski pētniecības darbus
4
Apmeklēju Zinātnieku nakts pasākumus
1
Nodarbojos ar pētniecību profesionālo vai brīvā laika mērķu sasniegšanai
16
Interesējos par Latvijas zinātnieku sasniegumiem, aktuālajiem pētījumiem, to rezultātiem
2
Neinteresējos
9

Kopējais balsu skaits: 71

IzM naudas plūsma 2.slaids“Šodien ir pabeigts darbs pie tiesiskā regulējuma, lai uzsāktu pārmaiņas izglītības sistēmā, kuru mērķis ir kvalitātes celšana, mūsdienu prasībām atbilstošas izglītības vides veidošana un pedagogu darba samaksas paaugstināšana, radot ilgtermiņa attīstības perspektīvas,” uzsver izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Šodien Ministru kabinets apstiprinājis pedagogu jaunā atalgojuma modeļa saistošo noteikumu paketi, kas saistīti ar pedagogu darba samaksas aprēķināšanas kārtību profesionālās ievirzes, profesionālās, speciālās un privātās izglītības iestādēs. Kopumā pieņemti septiņi Ministru kabineta noteikumu grozījumi. Ar šo noteikumu apstiprināšanu ir noslēdzies darbs pie jaunā pedagogu darba samaksas modeļa saistīto noteikumu pilnveides.

„Esmu gandarīts, ka pedagogi ir pirmā profesijas grupa, kurai tieši atalgojumam līdz ar pedagogu darba samaksas jaunā modeļa ieviešanu būs viens no lielākajiem finansējuma pieaugumiem pēdējo desmit gadu laikā,” pauž Šadurskis. Paredzēts, ka jau 2017. gadā pedagogu darba samaksai papildus tiks novirzīti 47 miljoni eiro, kas, reformu ieviešot pilnībā, sasniegs 56 miljonus eiro, apliecina ministrs. „Uzskatu, ka nevienu reformu nevar veikt, ja tajā nav motivējošu elementu, finansējuma. Šis uzdevums ir paveikts, un, sekojot papildus finansējumam, gan valsts pārvaldei, gan pašvaldībām, gan nevalstiskajam sektoram kopā ir jāvelta visas pūles, lai izglītības sistēmā būtu pārmaiņas, kas nesīs izaugsmi nākotnē. Pārmaiņas sniegs ne tikai kvalitatīvu rezultātu, bet radīs arī finanšu līdzekļu ietaupījumu, ko būs iespējams novirzīt nākamajiem soļiem, lai arī turpmāk celtu pedagogu algas,” saka Šadurskis.

Valdībā apstiprinātais tiesiskais regulējums nosaka efektīvāku valsts budžeta līdzekļu sadali pedagogu darba samaksai, sakārto un padara pārskatāmākas finanšu plūsmas, kā arī rada vienlīdzīgākus principus dažādās izglītības pakāpēs un jomās.

Profesionālās izglītības iestādes
Profesionālās izglītības skolu pedagogiem atalgojuma pieaugums būs no 2016. gada 1. septembra, nosakot, ka minimālā darba samaksa par likmi būs 680 eiro. Lai veicinātu augsti kvalificētu nozares speciālistu piesaisti pedagoga darbam, profesionālās izglītības iestādes profesionālo mācību priekšmetu skolotājiem tiek noteikta piemaksa līdz 20 procentiem no mēneša darba algas. Tāpat kā vispārējā izglītībā pedagogu atalgojumam, ir noteikts 13,5 procentu papildu finansējuma fonds, kas paredzēts par papildus pienākumu veikšanu un izcilību. Papildus nepieciešamo finansējumu profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas palielināšanai tiks novirzīti 5,8 miljoni eiro gadā, kas rasti Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) esošā budžeta ietvaros un nav saistīti ar papildu finansējuma pieprasījumu no valsts budžeta.

Speciālās izglītības iestādes un internātskolas
Pieņemtie noteikumi skar arī speciālo un internātskolu pedagogu darba samaksas aprēķināšanas kārtību. Tāpat kā vispārējā izglītībā, arī šo izglītības iestāžu pedagogiem tiek palielināta darba samaksa, nosakot minimālo atalgojumu 680 eiro par likmi. Būtiskākās izmaiņas ir saistītas ar pedagogu darba samaksas mērķdotācijas aprēķināšanu, kas tiek sakārtota vienotā sistēmai ar vispārējo izglītību. Līdz šim speciālās izglītības iestādes un internātskolas kā pašvaldību dibinātas mācību iestādes IZM iesniedza aprēķināto un pieprasīto mērķdotācijas apjomu. Jaunā kārtība nosaka, ka mērķdotācija tiek aprēķināta pēc vajadzīgā pedagoģisko likmju skaita, kas nepieciešamas mācību programmu īstenošanai. Tāpat pieņemtie noteikumi paredz, ka pašvaldību dibinātajām vispārizglītojošajām internātskolām līdz 2017. gada 31.decembrim no valsts budžeta tiek nodrošināti arī uzturēšanas izdevumi, vienlaikus nosakot, ka IZM un pašvaldībām šajā laikā ir jārod optimālākais risinājums pašvaldību dibināto internātskolu uzturēšanas izdevumu finansēšanas jautājumā.

Privātās izglītības iestādes
Pedagogu darba samaksas jaunā modeļa ietvaros ir veiktas saistošas izmaiņas privāto izglītības iestāžu valsts pedagogu atalgojuma mērķdotācijas tiesiskajā regulējumā. Regulējums ir attiecināms uz aptuveni 620 pedagogiem privātajās izglītības iestādēs un 150 privātajām izglītības iestādēm un ir saistīts tikai ar valsts budžeta pedagogu darba samaksas mērķdotācijas piešķiršanas kārtību. Pieņemtie noteikumi turpmāk noteiks pārskatāmāku un precīzāku piešķirtās valsts mērķdotācijas izlietojuma kārtību. Tālmācības izglītības programmām turpmāk tiks noteikta normēta skolēnu skaita attiecība pret vienu pedagoga mēneša darba likmi 16,5:1, tāpat kā tas ir noteikts vispārizglītojošās skolās Rīgā. Jaunais regulējums ir saistīts ar to, ka lielākā daļa tālmācības programmu tiek īstenotas Rīgā, bet izglītības iestādes tiek reģistrētas lauku reģionos, tādējādi piemērojot to skolēnu un pedagogu proporcija, kāda ir lauku reģionos. Līdz ar to rodas neatbilstošs pamatojums mērķdotācijas pieprasīšanai un finanšu līdzekļu uzkrāšanai. Privātajās izglītības iestādēs un tālmācības programmās tiks pastiprināts valsts mērķdotācijas izlietojuma pamatojums un kontrole. Jaunais regulējums stājas spēkā no 2016. gada 1. septembra.

Sporta un kultūras izglītības iestādes
Pedagogu darba samaksas jaunais modelis paredz atalgojuma pieaugumu sporta treneriem, mūzikas, mākslas un dejas pedagogiem, nosakot, ka minimālā darba samaksa par likmi ir 680 eiro, kas stājas spēkā no 2017. gada.1. jnvāra. Papildus sporta treneru atalgojumam tiks novirzīti vairāk nekā 2,9 miljoni eiro. Papildus nepieciešamais finansējums sporta treneriem ir rasts IZM esošā budžeta ietvaros un nav saistīts ar papildu finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta. Savukārt mūzikas, mākslas un dejas pedagogiem papildus nepieciešamais finansējums tiks piešķirts no valsts budžeta. Saistošie noteikumi noteiks valsts pedagogu darba samaksas piešķirtās mērķdotācijas aprēķina un sadales kārtību.

MK noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1036 „Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes sporta izglītības programmas” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394114&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 523 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394099&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40393999&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Speciālās izglītības iestāžu, internātskolu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394006&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 2. oktobra noteikumos Nr. 655 „Noteikumi par profesionālās izglītības programmu īstenošanas izmaksu minimumu uz vienu izglītojamo” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394101&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1035 „Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un dejas izglītības programmas” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394410&mode=mk&date=2016-07-15

MK noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2000. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 135 „Noteikumi par kvalificētā personāla skaitu un nepieciešamo aprīkojumu vispārējās bērnu aprūpes un audzināšanas iestādēs” pieejams http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40394367&mode=mk&date=2016-07-15

Jūsu pārlūks ir ļoti novecojis, tas var attēlot mājas lapas saturu nekorekti.
Aicinām Jūs ielādēt jaunāku pārlūka versiju bez maksas.

Apzinos mājas lapas deformācijas risku un gribu turpināt to apskatīt.