Izvēlne

Aptauja

Kas vislabāk raksturo mūsdienīgu skolotāju?
Līderība, harizma
37
Orientēšanās aktualitātēs
28
Stingrība un konsekvence
11
Viss iepriekš minētais
142

Kopējais balsu skaits: 218

TrepesLai veicinātu sabiedrības informētību par profesionālās izglītības un darba vidē balstītu (DVB) mācību sniegtajām iespējām, Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā (IZM) ar Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK) šodien Rīgas dzelzceļa stacijā atklāja vides instalāciju “Profesiju kāpnes”. Vides instalācija būs apskatāma līdz 2. februārim.

Vides instalāciju veido piecas abpusējās kāpnes, uz kurām ir izvietoti dažādi, krāsaini apavu pāri. Galvenā lomu instalācijā ir kāpnēm, kas ir simbols augšupejai, tieksmei pilnveidoties, vēlmei sasniegt jaunas, personīgas virsotnes. Uz kāpnēm izvietotie apavi simbolizē pašus jauniešus, viņu dažādās profesiju izvēles iespējas, radošumu un tieksmi doties augšup.

“Kāpnes kā instalācijas elements nav izvēlēts nejauši. Tās ir simbols ceļam, kurš ved augšup ne tikai uz panākumiem, bet arī iespējām, sevis pilnveidošanu un ik pakāpiens ir kā maza uzvara, kas pietuvina mūs mērķim. Šī instalācija kalpo arī kā atgādinājums, cik atšķirīga izskatās pasaule, kad atrodamies kāpņu, pakāpienu pašā apakšā, pie zemes un, cik plaša panorāma, nebeidzams horizonts un iespēju pasaule paveras, uzkāpjot virsotnē,” instalācijas ideju komentē LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone.

Uz instalācijas kāpnēm izvietotie apavi ir kā simbols dažādiem personības tipiem un profesijām, kuras var apgūt darba vidē balstītās mācībās.

Vides instalācija izvietota Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā, par ko pateicību izsakām VAS “Latvijas Dzelzceļš”, kas arī pats aktīvi sadarbojas ar profesionālās izglītības iestādēm un dod jauniešiem iespēju profesiju apgūt praktiski darba vidē.

VAS “Latvijas dzelzceļš” Personāla direktore Lolita Smiltniece: “Par profesionāli cilvēku padara labi apgūtas teorētiskās zināšanas, kas pārbaudītas praktiskā darba pieredzē. Tāpēc “Latvijas dzelzceļš” sadarbībā gan ar augstākās, gan profesionālas izglītības iestādēm strādā pie mācību programmu uzlabošanas, lai jauniešiem jau izglītības ieguves laikā būtu iespēja gūt maksimāli plašu praktisko pieredzi. Tā Rīgas Tehniskajā universitātē esam kopīgi izstrādājuši jaunu mācību moduļu pieeju, kur praktiskā apmācība aizņem lielāko daļu mācību laika, bet ar Rīgas Valsts tehnikumu un Daugavpils tehnikumu strādājam pie tā, lai audzēkņiem prakses būtu pieejamas iespējami agrāk, ne tikai pēdējos kursos.”

Vides instalācija “Profesiju kāpnes” tiek veidota kampaņas “Dari un mācies” ietvaros un būs aplūkojama Rīgas Dzelzceļu stacijā līdz 2.februārim.

Foto albums

Par Darba vidē balstītām (DVB) mācībām

Darba vidē balstītas mācības ir profesionālās izglītības forma, kurā jaunietis praktiskās iemaņas vismaz pusi no mācību laika apgūst reālā darba vidē uzņēmumā, bet teorētiskās zināšanas - profesionālās izglītības iestādē. DVB mācību pilotprojekts tika uzsākts 2013.gadā, tajā brīvprātīgi iesaistoties sešām profesionālās izglītības iestādēm sadarbībā ar 29 uzņēmumiem. Mācības notika 17 dažādas programmās, ko apguva aptuveni 130 audzēkņu. Šobrīd DVB mācībās ir iesaistījušās 17 mācību iestādes. Tiek prognozēts, ka projekta noslēgumā DVB mācībās būs iesaistīti 3 150 audzēkņi, bet praktiskajās mācībās un mācību praksēs uzņēmumos būs piedalījušies 11 025 audzēkņi.

Informāciju sagatavoja:
Inese Lukaševska
Projekta komunikācijas konsultante
Telefons: 29536344
E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.


Papildu informācija:
Maija Pētermane
LDDK Komunikācijas un korporatīvās sociālās atbildības politikas vadītāja
Telefons: + 371 29272365
E-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Jūsu pārlūks ir ļoti novecojis, tas var attēlot mājas lapas saturu nekorekti.
Aicinām Jūs ielādēt jaunāku pārlūka versiju bez maksas.

Apzinos mājas lapas deformācijas risku un gribu turpināt to apskatīt.