Izvēlne

Aptauja

Kas vislabāk raksturo mūsdienīgu skolotāju?
Līderība, harizma
37
Orientēšanās aktualitātēs
28
Stingrība un konsekvence
11
Viss iepriekš minētais
142

Kopējais balsu skaits: 218

Otrdien, 6. jūnijā, izglītības un zinātnes ministrs, profesors Kārlis Šadurskis tikās ar Konsultatīvo padomi mazākumtautību izglītības jautājumos. Padomē tika apspriesti jautājumi par papildu valsts finansējumu pedagogu darba samaksai, kā arī ar centralizēto eksāmenu kārtošanu un jauno pedagogu sagatavošanu augstskolās saistīti jautājumi.

Konsultatīvās padomes pārstāvji atzinīgi novērtēja, ka IZM ir izdevies realizēt iniciatīvu par grozījumiem Izglītības likumā, kas mazākumtautību skolām, ar kuru valstīm noslēgti starpvalstu līgumi, var piemērot augstākus koeficientus pedagogu darba samaksai. Pieņemot attiecīgos grozījumus Ministru kabineta noteikumos, jau no šā gada septembra valsts mērķdotācija pedagogu darba samaksai deviņās mazākumtautību skolās tiks palielināta par 14 līdz 21 procentam. Šobrīd darbojas deviņas pašvaldību dibinātas vispārizglītojošās skolas, kuras dibinātas un darbojas saskaņā ar starptautiskiem līgumiem – Rīgas Igauņu pamatskola, Rīgas Lietuviešu vidusskola, Jankas Kupalas Rīgas Baltkrievu pamatskola, Š.Dubnova Rīgas Ebreju vidusskola, Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskola, Daugavpils J.Pilsudska valsts Poļu ģimnāzija, Rēzeknes valsts Poļu ģimnāzija, Krāslavas grāfu Plāteru dzimtas v.n. Poļu pamatskola, Rīgas Ukraiņu vidusskola.

IZM pārstāvji Konsultatīvo padomi iepazīstināja ar sagatavoto priekšlikumu Ministru kabineta noteikumu grozījumiem, kas paredz centralizēto eksāmenu kārtošanu 9. un 12. klašu skolēniem mazākumtautību skolās valsts valodā. Konsultatīvās padomes priekšsēdētājs, Rīgas Klasiskās ģimnāzijas direktors Romans Alijevs un citi mazākumtautību skolu direktori apliecināja, ka šāda prakse daudzās skolās tiek īstenota jau šobrīd un šis IZM priekšlikums ir atbalstāms. Valsts izglītības satura centra dati liecina, ka katru gadu pieaug skolu un skolēnu skaits, kas centralizētos eksāmenus kārto latviešu valodā. 2008./2009. mācību gadā eksāmenus latviešu valodā mazākumtautību skolās kārtoja 60% skolēnu. 2015./2016. gadā šī dinamika ir pieaugusi līdz 85%. IZM atbalstīja arī Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja priekšlikumu par samērīgu pārejas periodu eksāmenu kārtošanai valsts valodā 9.klašu skolēniem.
“IZM priekšlikums visās vispārizglītojošās skolās noteikt vienotu standartu centralizēto eksāmenu kārtošanai latviešu valodā nodrošina iespēju izkopt augsta līmeņa valsts valodas prasmi, vienlaikus nodrošinot nemainīgas iespējas apgūt dzimto valodu un kultūru,” uzsver Šadurskis. Tāpat ministrs pauž gandarījumu, ka mazākumtautību skolu direktori šo priekšlikumu atbalsta.

Lai pilnveidotu bilingvālās izglītības kvalitāti mazākumtautību skolās, Konsultatīvā padome izskatīja arī priekšlikumu par pārstāvja deleģēšanu augstskolu pedagoģisko programmu izstrādes darba grupas sastāvā.

Jūsu pārlūks ir ļoti novecojis, tas var attēlot mājas lapas saturu nekorekti.
Aicinām Jūs ielādēt jaunāku pārlūka versiju bez maksas.

Apzinos mājas lapas deformācijas risku un gribu turpināt to apskatīt.