Jaunumi

“Būt robotikas stundas skolotājam “Tava klase” - labākais, kas ar mani noticis”

Vienas no skatītākajām raidījuma “Tava klase” mācību stundām ir robotika, kuru tandēmā pasniedz Ģirts Čamanis un Dāvis Kundziņš. Kas ir šī mācību priekšmeta veiksmes pamatā? Stāsta Ģirts Čamanis.

(ekspresintervija)

Daudzi skolotāji, kad viņus uzrunāja piedalīties raidījuma “Tava klase” filmēšanā, atteicās. Atceraties savas pirmās sajūtas, izlemjot, ka piedalīsieties un filmēsieties?

Pirmajā brīdī sajutu diezgan lielu trauksmi. Domāju, kā tas būs? Kā es tagad iešu un vadīšu robotikas nodarbības un būšu redzams lielajos TV ekrānos? Un sadarbošos ar ministriju, kurā šķita - kā jau visās valsts iestādēs noteikti valda liela birokrātija un darba stils būs lēns. Bet piekritu šim izaicinājumam, un izrādās – ministrija var strādāt ļoti ātri un rezultatīvi. No pirmās dienas domāju, kā robotiku mācīt bērniem tā, lai viņiem arī TV ekrānos tā šķistu interesanta, bet galvenais, lai būtu arī jēgpilna.

Kas, jūsuprāt, ir šī mācību priekšmeta veiksmes pamatā, ja reiz tam izdevies reitingos iegūt vienu no augstākajām pozīcijām?

Veiksmes pamatā ir tas, ka Latvijā diezgan daudzās skolās bērni fakultatīvi apgūst robotiku, tādēļ viņiem šis priekšmets nav pavisam jauns. Tas ir kaut kas zināms un inovatīvs. Mums paveicās ar virtuālo robotu, kura aplikācija pirmos divus mēnešus ir lietojama bez maksas. Tas ir interesantais un atraktīvais elements, kurš padara TV saturu dzīvu. Otra lieta – man ir paveicies ar kolēģiem, ar kuriem kopā veidojam robotikas mācību stundu. Īpaši ar Dāvi. Tā bija pareizā izvēle – veidot stundu tandēmā. Tā kā televīzijā auditorijas saikni nevar saņemt tā, kā tas būtu, ja mēs vadītu mācību priekšmetu reālā klasē, tad raidījuma laikā es esmu tas, kas it kā no auditorijas uzdot jautājumus, bet Dāvis – atbild.

Kur rodat katram robotikas mācību priekšmetam idejas?

Patiesībā viss, ko rādām raidījumā, ir jau mums zināms un iepriekš izmantots. Tās ir tās pašas metodes un zināšanas, kuras izmantojām klātienes mācībās. Tās pamatīgi pielāgojam TV saturam, kas arī aizņem vislielāko laiku.

Ko jums pašam nozīmē dalība projektā “Tava klase”?

Es teiktu – tā ir labākā lieta manā dzīvē, kura notikusi no ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī. Man tā ir pilnīgi jauna un nebijusi pieredze – mācīt bērniem robotiku televīzijas kameru priekšā. Sākumā pret šo projektu biju diezgan kritisks. Vai tik īsā laikā tas izdosies? Arī es pats, kad piekritu projektam, pēc divām dienām jau gāju filmēt pirmo raidījumu.

Kā kopumā vērtējat “Tava klase”?

Rezultāts ir tiešām labs. Man ir grūti objektīvi novērtēt savas robotikas mācību stundas, bet esmu skatījies savu kolēģu sniegumu – matemātiku, latviešu valodu, fiziku, dabaszinības… Manu kolēģu sniegums ir tiešām ļoti augstā līmenī. Ļoti pozitīvi, ka viss uzfilmētais nekur nepazūd. Tas tiek saglabāts arhīvā un tad, kad šis viss beigsies, mācību saturā ikviens uzfilmēto varēs izmantot. Bet pašu “Tava klase” projektu, manuprāt, ir vērts turpināt. Arī tad, kad atgriezīsimies ierastajās sliedēs.

Vai ir sanācis dzirdēt arī komentārus par “Tava klase” raidījumu no skolotājiem, bērniem un viņu vecākiem?

Man ir rakstījuši daži bērnu vecāki, kas izteikuši komplimentus par robotikas stundām. Vienā no pirmajām stundām skolu skolotāji man rakstīja un jautāja, kur atrast instrukciju, kurā lejupielādēt robotikai nepieciešamo. Bet pavisam drīz šī informācija tika publicēta un jautājumu par saturu nebija. Šī ziņa, ka robotikas mācību stunda pašlaik ir viena no skatītākajām “Tava klase” raidījumā, protams, ļoti iepriecina un iedrošina turpināt iesākto.