dators

Izglītības un zinātnes ministrija lūdza precizēt I.Ilvesas piedāvātā memoranda iesaistīto pušu atbildības. Piedāvātā memoranda parakstīšana šobrīd ir pārcelta, līdz tiks precizēti sadarbības nosacījumi visām pusēm. Jau šobrīd IZM realizē aktivitātes, kas veicina digitalizāciju skolās.

Lai uzlabotu digitalizācijas procesus skolā, ir svarīgi attīstīt vismaz 4 virzienus: interneta jauda un pakalpojums, viedierīču kvalitāte un pieejamība, digitālās pratības kursi skolotājiem, mācību metodisko materiālu, platformu kvalitāte un pielietojuma vienkāršība.

Š.g. aprīlī parādījās I.Ilvesas piedāvātais memorands par viedierīču ilgtermiņa nodrošinājuma plānu, piedāvājot izveidot Prezidenta kancelejas vadītu padomi, iesaistot tajā LPS, VARAM, kā arī divas Saeimas komisijas – Izglītības, kultūras un zinātnes un Administratīvi teritoriālo (izveidota uz laiku). Piedāvātais memorands paredz administratīvo, organizatorisko un finansiālo atbildību no IZM un LPS puses, tai pašā laikā pārējie memoranda parakstītāji norādīti kā ilgtermiņa stratēģijas nodrošinātāji.

IZM lūdza precizēt visu iesaistīto pušu atbildību un funkcijas vai arī slēgt simbolisku memorandu, kam pakāpeniski tiek izstrādāta arī atbildību politika, jo pretējā gadījumā nav saprotama kārtējās padomes izveide.

IZM nav iebildusi pret viedierīču iegādi starptautiskā iepirkumā, meklējot pēc iespējas labāku risinājumu skolai. Tai pašā laikā, diskutējot par Google Cromebook datoru iegādi, no I.Ilvesas netika saņemtas atbildes uz jautājumu, kā un kas varētu potenciāli nodrošināt šo viedierīču apkopi, ņemot vērā, ka Google Latvijā nav oficiālas pārstāvniecības.

Memoranda parakstīšanā nevienā brīdī netika izcelta kādu noteiktu termiņu vai procedūru kavēšana vai pārkāpšana.

Pagājušā gada nogalē noslēgts memorands starp IZM, RTU Rīgas Biznesa skolu, LPS, SIA “Mikrotīkls” un virkni lielākajiem interneta operatoriem, izveidota platforma www.skoluinternets.lv, kurā tiek apkopots skolu interneta tehniskais raksturojums, ar SIA „Mikrotīkls” atbalstu sniegti uzlabojumi interneta jaudas, ātruma palielināšanai.

No 2021.gada aprīļa līdz decembrim IZM sedz interneta pakalpojumus Latvijas vispārizglītojošās skolās, tiek plānota mērķprogramma šo pakalpojumu nodrošinājumam ilgtermiņā.

2020.gadā, veicot vairāk kā 11 500 viedierīču piegādi skolās, ir izstrādāts viedierīču iepirkuma plāns, paredzot, ka jau uz 2021.gada septembri tiek veikts nākamais starptautiskais iepirkums, kurā tiktu iegādātas viedierīces par 10,5 milj. EUR (React-EU finansējums), nodrošinot viedierīču piegādi 7.klašu skolēniem. Mērķis: 1 viedierīce uz 3 skolēniem 1.–3.klase, 1 ierīce uz 2 skolēniem 4.–6. klase, viedierīce katram skolēnam 7.-12.klasē.

Digitālās pratības kursi ir realizēti pagājušajā mācību gadā, tiek turpināti arī šogad, ņemot vērā pieprasījumu. Tie pamatā notiek tiešsaistē (IZM finansējums, tiek pielāgoti jomas un sagatavotības līmeņa vajadzībām).

Vienota modulārā apmācības sistēma šobrīd tiek papildināta ar mācību resursu krātuves materiāliem, veidota vienota autentifikācija, tajā tiek integrēta tiešsaistes nodrošinājuma platforma un skolvadības rīks. Sistēma tiks piedāvāta no 2021.gada 1. septembra.

IZM ir gatava slēgt memorandu un turpināt darbu digitalizācijas procesu efektivizēšanai Latvijas skolās.