daugavpils

Trešdien, 2021. gada 3. martā, Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) savu stratēģisko redzējumu par turpmāko 5 gadu attīstību prezentēs divas lielākās Daugavpils profesionālās izglītības iestādes – profesionālās izglītības kompetences centrs (PIKC) Daugavpils Būvniecības tehnikums un PIKC Daugavpils tehnikums. 

Domājot par Daugavpils novada profesionālās izglītības iestāžu tālāko attīstību, aktualizējies arī jautājums par plānoto Daugavpils Tirdzniecības profesionālās vidusskolas reorganizāciju, izvērtējot iespējas to pievienot Daugavpils tehnikumam vai Daugavpils Būvniecības tehnikumam. Apvienošana radītu iespēju precizēt un pārstrukturēt katra tehnikuma īstenojamās izglītības programmas, novēršot dublēšanos, kā arī samērot audzēkņu skaitu dažādās specialitātēs ar darba tirgus pieprasījumu. 

“Daugavpils reģiona izglītības iestāžu optimizācija un reorganizācija ir daļa no profesionālās izglītības sistēmas strukturālo reformu īstenošanas, lai nodrošinātu mūsdienu prasībām atbilstošu profesionālās izglītības materiāli tehnisko bāzi, sekmētu visu veidu resursu efektīvāku izmantošanu un paaugstinātu profesionālās izglītības kvalitāti un pieejamību,” uzsver IZM Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktore Rūta Gintaute-Marihina. 

Savukārt Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Lāčplēsis akcentē, ka šo profesionālās izglītības iestāžu konsolidācija ir likumsakarīgs process “Diez vai šodien ir iespējams runāt par efektīvu un konkurētspējīgu profesionālo izglītību pilsētā un reģionā, ja izvairāmies no pārmaiņām, kas saistītas ar resursu mērķtiecīgu izmantošanu. Tas attiecas gan uz mācību programmu aktualizēšanu atbilstoši pieprasījumam, gan efektīvu skolu materiāli tehniskās bāzes apsaimniekošanu,” uzsver pašvaldības pārstāvis.

Profesionālās izglītības iestāžu darbībai un sniegumam šajā gadā tiek pievērsta īpaša uzmanība, analizējot skolu attīstības iespējas un riskus, lai tādējādi sekmētu resursu efektīvu izlietojumu, nodrošinātu iepriekšējo periodu ieguldījumu ilgtspēju un novērstu programmu dublēšanos vienā reģionā. 

Iepriekšējā plānošanas periodā profesionālās izglītības iestādēs un programmās ir ieguldīti ievērojami ES struktūrfondu un Valsts budžeta līdzekļi. Tāpēc ir ļoti svarīgi nodrošina, lai atjaunotā infrastruktūra tiek izmantota kvalitatīvas profesionālās izglītības īstenošanā jauniešiem, pieaugušajiem, kā arī citu izglītības iestāžu pedagogiem. Plānotas arī turpmākas investīcijas, lai modernizētu profesionālo izglītību un paaugstinātu tās konkurētspēju un prestižu atbilstoši darba devēju un tautsaimniecības nozaru prasībām.