Mērķis
Katra vispārējās izglītības iestāde saņem izglītības programmas īstenošanai nepieciešamo finansējumu pilnā apjomā, lai nodrošinātu ikvienam Latvijas bērnam kvalitatīvu izglītību, kuru īsteno motivēti pedagogi ilgtspējīgā skolā.
Kāpēc tas ir nepieciešams?
Esošais pedagogu darba samaksas finansēšanas modelis “nauda seko skolēnam” rada nevienlīdzīgas iespējas izglītības iestādēs nodrošināt kvalitatīvu izglītību. Pašlaik naudas apmērs, kas nonāk līdz izglītības iestādei, ir atkarīgs no izglītojamo skaita un pašvaldības lēmuma par valsts budžeta mērķdotācijas pārdali starp skolām. Finansējuma apmēru ietekmē arī izglītības iestāžu piepildījums un izglītības ekosistēma pašvaldībā. Jaunais finansēšanas modelis ir viens no kompleksajiem risinājumiem labas un kvalitatīvas izglītības, kā arī pienācīga pedagogu atalgojuma nodrošināšanai.