Projekta mērķa grupa ir izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, kuri mācās vispārējās pamata un vidējās izglītības programmās,  speciālās izglītības programmās, profesionālās pamatizglītības programmās, profesionālās vidējās izglītības programmās, ko īsteno pēc pamatizglītības apguves,  un arodizglītības programmās, ko īsteno pēc pamatizglītības apguves, un kuri atbilst vismaz vienam statusam:

  1. ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie - izglītojamie no valsts sociālās aprūpes centriem, pašvaldību un privātpersonu dibinātajām bērnu aprūpes institūcijām, izglītojamie audžuģimenēs un aizbildnībā esošie izglītojamie;
  2. izglītojamie no trūcīgām mājsaimniecībām;
  3. izglītojamie no maznodrošinātām mājsaimniecībām;
  4. izglītojamie ar invaliditāti un izglītojamie, kam  ir pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums vai kam ir veikts pedagoģiskais vai psiholoģiskaisizvērtējums un sniegts atzinums, kurā minētās rekomendācijas ietver nepieciešamību izglītojamajam izmantot vai piešķirt datortehniku;
  5. izglītojamie no daudzbērnu ģimenēm;
  6. izglītojamie no viena vecāka ģimenēm;
  7. citi izglītojamie, kurus sadarbības partneris definējis kā sociāli neaizsargātos investīcijas atbalsta saņemšanai.

Datortehnikas lietošanas nosacījumi katrā pašvaldībā var atšķirties. Primāri ir paredzēts datorus lietot mācībām skolā, bet pašvaldības var paredzēt datortehnikas lietošanu arī mācībām mājās. Lai noskaidrotu datoru saņemšanas iespējas lietošanai mājās, ir jāvēršas izglītības iestādē, kurā skolēns mācās.

Ja pašvaldība nav paredzējusi datoru lietošanu mājās, datori tiks lietoti mācību procesā skolā un nekur papildus nav jāpiesakās.

Ja pašvaldība paredz datoru izsniegšanu uz mājām, datoram piesakās vecāki, aizbildņi vai paši skolēni, ja sasnieguši 18 gadu vecumu. Skolēnam ir jāatbilst vismaz vienam no mērķa grupas kritērijiem. Pašvaldība ir tiesīga noteikt periodu, uz kuru tiks izsniegts dators, piemēram, uz projekta darbiem vai attālinātām mācībām.

Būtiski atcerēties, ka dators ir pašvaldības un izglītības iestādes īpašums, tas nenonāk skolēna vai vecāku īpašumā. Ja skolēns maina izglītības iestādi, dators jānodod atpakaļ skolā.

sociāli neaizsargāto grupu piekļuve datortehnikai

Par datortehnikas lietošanai mājās līguma nosacījumiem ir atbildīga pašvaldība. Tā kā pašvaldībai ir jānodrošina datortehnikas ilgtspēja, proti, to strādāšana 3 gadus pēc īpašumtiesību saņemšanas, pašvaldībai ir iespējas apdrošināt vai paredzēt rezerves datortehniku, kas aizstās projekta datortehniku bojājumu gadījumā. Atgādinām, ka apdrošināšanas nosacījumi un gadījumi ir atšķirīgi, par līguma nosacījumiem ir jāinteresējas attiecīgajā pašvaldībā.

Datortehnikas bojājumu gadījumā pašvaldība var prasīt atmaksāt visu datora vērtību, tāpēc būtiski rūpīgi iepazīties ar datortehnikas lietošanai mājās nosacījumiem. Tomēr, ņemot vērā, ka datortehnika tiek piešķirta sociāli neaizsargātajām grupām, Izglītības un zinātnes ministrija aicina pašvaldības būt samērīgām, nosakot prasības bojājumu gadījumā.

Ja datortehniku paredzēts izsniegt uz mājām, pašvaldība vai izglītības iestāde var pieprasīt uzrādīt ar statusu saistītas izziņas vai dokumentus, piemēram 3+ karti.

Maznodrošināto statuss var mainīties vairākas reizes gadā. Ja skolēns kaut reizi gada periodā ir bijis maznodrošinātā statusā, tad viņam var piešķirt datoru, pat ja uz konkrēto datora izsniegšanas brīdi viņam statusa nav. 

Par datora izsniegšanu uz mājām viena vecāka ģimenei lemj pašvaldība un izvērtē izglītības iestāde. Tā kā viena vecāka ģimene nevar iesniegt oficiālu izziņu par to, ka ir viena vecāka ģimene, pašvaldībai un izglītības iestādēm ir tiesības skatīt un izvērtēt katru gadījumu atsevišķi un rast labāko risinājumu digitālās plaisas mazināšanai sociāli neaizsargātajās grupās.

Šī projekta ietvaros privātās skolas nevar pretendēt uz datortehnikas saņemšanu. Tā kā pašvaldība var izvietot datorus arī bibliotēkās, jauniešu centros un citās publiski pieejamās vietās, par iespējām lietot projekta laikā iegādātos un pašvaldībām nodotos datorus, jājautā pašvaldībai, kurā dzīvo izglītojamais.