Otrdien, 9. septembrī, plkst. 11.00 Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) prezentācijā un preses konferencē iepazīstinās ar ikgadējā pārskata “Īsumā par izglītību 2025” (Education at a Glance 2025) par izglītības rādītājiem OECD valstīs un partnervalstīs.
Latvijas datus starptautiskā salīdzinājumā prezentēs OECD statistikas eksperte Ozge Ozdžana Šahina (Ozge Ozcan Sahin).
OECD ikgadējais ziņojums “Īsumā par izglītību” (Education at a Glance) ir viens no nozīmīgākajiem starptautiskajiem avotiem, kas apkopo un salīdzina izglītības rādītājus — izglītības iestāžu un sistēmu rezultātus, iznākumus un ietekmi, līdzdalības rādītājus, ieguldījumu rādītājus, skolotājus un mācību vidi raksturojošus rādītājus — sākot no pirmsskolas izglītības līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai.
Šī gada ziņojumā īpaši salīdzināti darba tirgus, ekonomiskie un sociālie ieguvumi no augstākās izglītības, kā arī pieaugušo izglītības un prasmju rādītāji, kas ir būtiski darba tirgus vajadzību un sabiedrības ilgtspējīgas attīstības kontekstā.
Medijiem pasākums, kas notiks IZM 1.stāva informācijas centrā “Zinātava”, paredzēts klātienē ar iespēju uzdot jautājumus un veikt individuālās intervijas, savukārt pārējiem interesentiem būs iespēja sekot līdzi tiešraidē IZM mājaslapā un sociālajos kontos. Latvijas datus starptautiskā salīdzinājumā prezentēs OECD eksperte Ozge Ozdžana Šahina, savukārt preses konferencē piedalīsies arī Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretārs Jānis Paiders, OECD Izglītības un prasmju direktorāta Inovāciju un progresa mērīšanas nodaļas vadītājs Edmunds Misons, LDDK Izglītības un nodarbinātības jomas vadītāja Liene Voroņenko un RTU Attīstības un finanšu prorektors Dr. oec., MBA Artūrs Zeps. Preses konferencē piedalīsies arī OECD Izglītības un prasmju direktorāta Inovāciju un progresa mērīšanas nodaļas vadītājs un OECD Izglītības pētniecības un inovāciju centra CERI vadītājs Edmunds Misons (Edmund Misson).
Dalība starptautiskos izglītības pētījumos ir viens no pasākumiem, ko IZM ar Eiropas Savienības fondu atbalstu īsteno, lai veidotu ilgtspējīgu un efektīvu izglītības sistēmu un tās resursu pārvaldību.