Aleksis ir Liepājas Valsts tehnikuma absolvents, kurš skolu pabeidza 2022. gadā kā auto mehāniķis. Šobrīd viņam ir 25 gadi, un viņš jau gandrīz piecus gadus strādā uzņēmumā SIA "LĀDE". Ceļš līdz šodienai nav bijis gluži taisns – sākotnēji viņš bija izvēlējies galdnieka profesiju, bet dzīve ieviesa savas korekcijas, un šodien Aleksis sevi sauc par mehāniķi un elektriķi vienlaikus.
"Kad es mācījos, nebija viss pilnīgi šādi skolā kā tagad. Daudz kas bija, bet daudz kas vēl ir nācis klāt. Pamatzināšanas savā profesijā palīdzēja iegūt tieši skolas sniegtās tehnikas un stendi – jo vienkārši no grāmatas tu to nesapratīsi," stāsta Aleksis.
Sākotnēji darbs nešķita viegls, taču soli pa solim viss ievirzījās pareizajās sliedēs. "Sākumā sāku lēnām, lēnām – un tā kaut kā tas viss aizgāja. Nenožēloju, ka esmu mehāniķis. Arī darbā turpinām mācīties – regulāras apmācības, un visu laiku pilnveidoju savas zināšanas." Interesanti, ka šobrīd Aleksis savā darbavietā nodarbojas jau vairāk kā elektriķis, ne mehāniķis. Šī pāreja notikusi dabiski, un viņam tas patīk.
Ceļš uz SIA "LĀDE" sākās jau skolas laikā, pateicoties Liepājas Valsts tehnikuma iespējām. "Skolotājs Bunka toreiz ieteica variantus, ko skola piedāvā caur Eiropas fondiem. Skola piedāvāja, es dzīvoju netālu no darba vietas – nodomāju: kāpēc ne?"
Prakse pārauga darba attiecībās. Sākumā gan šķitis, ka šī vide nav domāta viņam, taču, laikam ejot, situācija mainījās. "Mēs bijām pirmā kursa studenti, paralēli bija trešā kursa studenti kopā ar mums praksē – viņi vairāk bija pie mehāniķiem, mūs nolika pie krāsotājiem palīdzēt. Tad likās – diez vai šis ir man. Bet ar laiku tas viss aizgāja, un esmu šeit vēl joprojām." Viņa pieredze uzņēmumā sākās ar pavisam vienkāršu nodomu – pastrādāt vēl vasarā. Taču tad, kad pašam saplīsa automašīna un uzņēmums atļāva to salabot darbnīcā, viss sāka virzīties uz priekšu vēl ātrāk. Ar skolas atbalstu tika atrasts veids, kā savienot mācības ar darbu. "Man teica: 'Mēģinam apvienot un ejam kopā. Strādājam.'"
Aleksis atzīst – skola devusi stabilu pamatu, uz kā būvēt profesionālo karjeru. Skolotāji vienmēr bijuši pretimnākoši, un pat šodien viņš joprojām mēdz uzprasīt padomu vai kādu knifiņu. "Skolas tehnika stundās ir tāda, kāda tā ir arī reālajā dzīvē darbā. Protams, ar jaunajiem auto viss mainās – nāk elektroauto, hibrīdauto –, bet pamati paliek."
Viņš arī norāda, ka tehnika noveco, un, lai skola spētu turēt līdzi laikam, nepieciešams to regulāri atjaunot. "Varbūt reizi piecos gados būtu labi kaut ko pamainīt – samainīt no tehnikas –, lai varam turēt līdzi mūsdienām."