Latvijas skolēniem ir potenciāls kļūt par aktīviem pilsoņiem, taču šobrīd daļa jauniešu izvēlas palikt malā – viņi nejūtas sadzirdēti, uzskata, ka viņu balss neko nemaina un attiecībām skolā ir vairāk jāveicina piederības sajūta. Šādi secinājumi gūti jaunākajā Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta sekundārās analīzes pētījumā, kas veikts, izmantojot starptautisko izglītības pētījumu IEA ICCS un OECD PISA 2022 datus. Latvijā skolēnu līdzdalības līmenis skolā un sabiedrībā…
Latvijas skolēniem ir potenciāls kļūt par aktīviem pilsoņiem, taču šobrīd daļa jauniešu izvēlas palikt malā – viņi nejūtas sadzirdēti, uzskata, ka viņu balss neko nemaina un attiecībām skolā ir vairāk jāveicina piederības sajūta. Šādi secinājumi gūti jaunākajā Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta sekundārās analīzes pētījumā, kas veikts, izmantojot starptautisko izglītības pētījumu IEA ICCS un OECD PISA 2022 datus. Latvijā skolēnu līdzdalības līmenis skolā un sabiedrībā kopumā joprojām ir salīdzinoši zems, taču dati atklāj arī pozitīvas iezīmes. Latvijas skolēni aktīvāk nekā daudzviet citur Eiropā ģimenē un draugu lokā apspriež sociālos un politiskos jautājumus, kas norāda uz pieaugošu interesi par sabiedrībā notiekošo…